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CJ제일제당, 5조원 미군기지 시장 노린다
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기사입력 2025-02-19 17:27:42   폰트크기 변경      

지난 16일 괌 미군부대 장병들이 CJ제일제당이 진행한 제품 론칭 행사에서 식물성 비비고 왕교자와 비비고 떡볶이 등을 맛보고 있다./사진=CJ제일제당

[대한경제=오진주 기자] CJ제일제당이 전 세계 미국기지를 겨냥한다.

CJ제일제당은 괌 미군기지 내 대형 식료품점(Commissary)에서 K-푸드 제품을 판매한다고 19일 밝혔다.

이번에 선보이는 제품은 식물성 비비고 왕교자 3종과 비비고 떡볶이 6종, 햇반 3종, 햇반 컵반 2종 등 4개 품목 총 14종이다. 군부대 특성상 취사 시설이 없는 곳이 많고 미혼 병사가 많아 전자레인지로 간편하게 먹을 수 있는 제품 수요가 높은 점을 고려했다.

입점을 위해 CJ제일제당은 지난 14~16일 괌 미군부대 식료품점에서 장병과 가족들을 대상으로 제품 행사를 열었다.


앞서 지난해 4월에는 경기 평택과 오산 등 주한 미군기지에서 선판매하며 제품의 인기를 확인했다. 당시 장병들의 수요가 늘면서 작년 8월부터는 비비고 떡볶이 6종도 추가로 판매를 시작했다. 현재까지 식물성 만두와 떡볶이는 각각 2만봉 이상 판매됐다.

CJ제일제당은 이번 괌 미군기지를 시작으로 일본과 하와이, 알래스카 등 전 세계 미군 주둔지로 제품 판매를 확대할 계획이다. 예비역을 포함한 전세계 미군 장병 수는 250만명에 달한다. 군마트와 군급식 등 전세계 미군기지 가공식품 시장은 약 5조원 규모로 추정된다.

박충일 CJ제일제당 B2B사업본부 본부장은 "이번 입점은 전 세계 미군 주둔지 내 K-푸드 확대를 위한 마중물이 될 것"이라며 "K-푸드 대표 주자로서 글로벌 군 가공식품 영역에서 입지를 다지겠다"고 말했다. 



CJ CheilJedang Targets the 5 Trillion Won U.S. Military Base Market


CJ CheilJedang Sets Its Sights on U.S. Military Bases Worldwide

CJ CheilJedang announced on the 19th that it will be selling K-food products in large grocery stores (Commissaries) within U.S. military bases in Guam.

The products being introduced include a total of 14 items across 4 categories: 3 types of plant-based Bibigo King Dumplings, 6 types of Bibigo Tteokbokki, 3 types of Hetbahn (instant rice), and 2 types of Hetbahn Cup Meals. The company considered the high demand for products that can be easily prepared in a microwave, given that many military bases lack cooking facilities and have a large number of unmarried soldiers.

To facilitate this entry, CJ CheilJedang held product events for soldiers and their families at the Guam U.S. military base grocery stores from the 14th to the 16th.

Previously, in April of last year, the company had confirmed the popularity of its products through initial sales at U.S. military bases in Pyeongtaek and Osan, South Korea. As demand from soldiers increased, they began selling 6 types of Bibigo Tteokbokki from August of the same year. To date, over 20,000 packages each of plant-based dumplings and tteokbokki have been sold.

Starting with this entry into Guam's U.S. military base, CJ CheilJedang plans to expand product sales to U.S. military bases worldwide, including those in Japan, Hawaii, and Alaska. The number of U.S. military personnel worldwide, including reservists, amounts to 2.5 million. The processed food market for U.S. military bases worldwide, including military stores and military food services, is estimated to be worth about 5 trillion won.

Park Chung-il, head of CJ CheilJedang's B2B Business Division, stated, "This entry will serve as a catalyst for expanding K-food within U.S. military bases worldwide," adding, "As a leading representative of K-food, we will solidify our position in the global military processed food sector."


오진주 기자 ohpearl@

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생활경제부
오진주 기자
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